Mobil menü ikon
Gyengénlátó Változat

Bemutatkozás

SZERETETTEL KÖSZÖNTÖK MINDEN ÉRDEKLŐDŐ LÁTOGATÓT ÓVODÁNK HONLAPJÁN!

A honlap segítségével szeretnénk tájékoztatást nyújtani a Gyárvárosi Óvoda és tagóvodáinak szakmai munkájáról, intézményi életéről, mindennapjairól. Bízom benne, hogy érzékeltetni tudjuk nevelőtestületünk szeretetteljes, gyermekközpontú szemléletmódját, mely nevelésünket jellemzi. Kérjük, látogassanak el hozzánk személyesen is!

Személyi és tárgyi feltételeink alkalmassá teszik intézményünket, hogy feladatainkat magas színvonalon, a gyermeki személyiség tiszteletben tartásával, az életkori és egyéni sajátosságokat figyelembe véve, a családokkal együttműködve valósítsuk meg. Pedagógiai munkánk során a szabad játékot helyezzük előtérbe, melynek zavartalanságát a folyamatos napirend biztosításával valósítjuk meg. Óvodai nevelőmunkánk, tevékenységünk a teljes gyermeki személyiségre irányul, az érzelmi biztonság burokrendszerének megteremtésével a testi, értelmi és közösségi fejlődés biztosításával.

Óvodánk Gyárváros csendes, nyugodt, családi házas területén működik három, életkor szerint szervezett gyermekcsoporttal, saját pedagógiai program szerint. A gyermekek gondozását, nevelését nyolc óvodapedagógus, négy dajka néni, egy pedagógiai asszisztens látja el, a térítési díjak beszedését, adminisztrációs feladatokat óvodatitkár végzi. Csoportszobáink tágasak, napfényesek, jól felszereltek. Udvarunkon műfüves sportpálya, mozgásfejlesztő játékok, homokozók szolgálják a gyermekek mozgásigényének kielégítését.

waldorf.jfif

Emeleti csoportok

A csoportok arculatának jellemzői:

  • az érzelmi nevelés, az egyéni bánásmód, a cselekvésen, tapasztaláson alapuló tanulási formák és a szabad játék pozitív hatásának szem előtt tartása
  • a gyermekek és művészeti tevékenységek (mesélés, verselés, rajzolás, festés, mintázás kézi munka, ének, zene, énekes játék, gyermektánc, mozgás), mint az érzelmi nevelés legerősebb és hatékonyabb eszközei közötti kötődés kialakítása
  • a családokkal való együttműködés erősítése miatt a „nyitott” óvoda megteremtése, közös játszóházak, programok szervezésével
  • a gyermekek érzelmi, értelmi és szociális fejlesztése során törekszünk a differenciált bánásmódra, mely magába foglalja a felzárkóztatást, a részképesség- fejlesztést és a tehetséggondozást is
  • az egészséges életmódra nevelés területén a mindennapos mozgás lehetőségének megteremtése mellett gyümölcsnap, zöldséghét, láb- és tartásjavító torna, zenés- mozgásos percek szervezésével gazdagítjuk tevékenységeinket

 

6:00-7:30

Közös gyülekező, szabad játék, szabadon választott tevékenységek, egyéni és mikro csoportos fejlesztések

7:00-10:30

Szabad játék, szabadon választott tevékenységek, tevékenységekben megvalósuló tanulás (tervszerűen és spontán szervezett kötetlen kezdeményezések és kötelező foglalkozások, egyéni, mikrocsoportos és frontális formában)

  • verselés, mesélés
  • ének, zene, énekes játék, gyermektánc
  • rajzolás, mintázás, kézi munka
  • mozgás
  • a külső világ tevékeny megismerése

8:15-9:15

Tízórai tisztálkodással, önkiszolgálással (folyamatos vagy kötött szervezésben)

10:30-11:55

Öltözködés, levegőzés, séta, játék, mozgás az udvaron

11:55-13:00

Tisztálkodás, előkészületek az ebédhez, étkezés, testápolási teendők

13:00-14:30

Pihenés, alvás mesével, altatódallal

14:30-15:45

Ébredés, testápolási teendők, uzsonna, szabad játék, szabadon választott tevékenységek, jó időben az udvaron

15:45-16:30

Játék, szabadon választott tevékenységek összevont csoportban, egyéni és mikro csoportos fejlesztések (jó időben az udvaron)

 

Waldorf csoportok

Az óvoda épületének földszintjén található két, vegyes életkor szerinti szervezésű csoportunk a Waldorf Óvodák világhálózatának tagjaként több, mint 20 éve minősített program alapján működik 2005 óta.

Nyitva tartás: 6:30 – 16:30 -ig.

Gyermekszemlélete, gyakorlata (test, lélek, szellem egysége) rendkívül egyénre és személyre szabott, meleg, biztonságos, természetes környezete valódi otthon élményt nyújt a gyermekek számára. A természetes anyagok, a természetes életmód, a speciális táplálkozás hozzájárul életminőségük és fejlődésük biztosításához. Szeretettel és figyelemmel, örömmel, pozitív érzéssel és gondolatokkal körülvéve inger- gazdag fizikális és pszichés környezetben, saját tempójuk szerint fedezhetik fel az őket körülvevő világot, dolgozzák fel tapasztalati élményeiket, sajátítják el a sokféle minőséget. A Waldorf pedagógiai program alapelve az óvodáskorra jellemző utánzásos tanulás, ami az óvónők mintaképül szolgáló tevékenysége során fejlődik ki a gyermek szabad játékában. A természetes anyagokból készített egyszerű játékeszközök komplex élményt nyújtanak a gyermekek érzékelésének, fantáziájának, játékának. A családokkal való szoros együttműködésben, a szülők erkölcsi és anyagi támogatása mellett igyekszünk minden kisgyermek számára megteremteni az egyszeri és megismételhetetlen, egészséges induviduális fejlődés lehetőségét.

 

6:30 - 9:15

  • A gyerekek érkezése
  • Szabad játék
  • Az óvónő tízórait készít
  • Előkészület a napi művészeti tevékenységekre, melyekbe a gyerekek szabadon bekapcsolódhatnak
  • Kézimunkázás, barkácsolás

9:15- 10:00

  • Rendrakás, ölbéli játékok
  • Reggeli kör – Reigen

10:00-10:30

  • Előkészületek a tízóraihoz – mosakodás, terítés
  • Étkezés

10:30-11:45

  • Tisztálkodás, öltözködés
  • Szabad játék, levegőzés, mozgás az udvaron

11:45-12:15

  • Öltözködés, mosakodás
  • Mese

12:15-13:00

  • Étkezés
  • Előkészületek a pihenéshez

13:00-14:45

  • Elköszönés a hazamenőktől
  • Pihenés

14:45-15:30

  • Tisztálkodás
  • Készülődés az uzsonnához
  • Étkezés

15:30-16:30

  • Szabad játék a csoportszobában vagy az udvaron